Nyt voin kertoa vahan meidan Californian reissusta :)
Elikkas lahdettiin matkaan taalta Philadelphiasta torstaina, kello 2:15 iltapaivalla. Haettiin Alanin kanssa lapset kouluista, sit haettiin Stuart mummolasta ja isoisa ajoi meidat lentokentalle. Lento lahti joskus kahdeksan aikoihin. Hirveasti ei ollut aikaa lentokentalla kierrella. Ostin lehden ja karkkia ja purkkaa. Syotiin myos paivallinen kentalla, jonka isa maksoi. Koneessa istuin tyttojen valissa. Lento kesti viisi tuntia. Vahan sain nukuttua, lapsilla oli tietokoneet mukana ja katsoivat elokuvaa.. Perilla LAX lentokentalla, Los Angelesissa oltiin paikallista aikaa 9:00. Eli omaa aikaa kolme tuntia jaljessa. Oltiin kaikki tosi vasyneita! Mentiin sellasella Shuttle:lla hotelliin. Matka kesti varmaa tunnin! Liikenne oli hullua!! mut kaupunki oli tosi kaunis. Joka paikassa palmuja, suuria pilvenpiirtajia ja muita rakennuksia. Yovyttiin sitten kaksi ensimmaista yota Hilton hotellissa!! :) Mulla oli oma huone ja oli aika luksus. Aamulla herasin siihen kun Carly koputteli oven takana. Stuart oli hoitamassa asioita koskien tulevaa pyoraily kisaa ja Sam nukkui. Mentiin alakertaan Carlyn kanssa aamupalalle. Siella oli kokki ja saatiin vaan sanoa mita ikina haluttiin syoda ja se valmisti meille aterian. Soin pannukakkuja, vohvelin, wienerin, join kahvia ja appelssiinimehua. Tarjoilijat puhuivat turkkia ja olivat kovasti kiinnostuneita Suomesta (huomasivat mun aksentista). Joka kerta kun menivat meidan poydan ohi, pysahtyivat juttelemaan. Alkoi jo vahan arsyttaa. :D Ja sitten ne viela luulivat Carlya mun tyttareksi :DD Noloot. Aamupalasta piti maksaa. Makso kolkyt euroo. Stuart kustansi. Sam liittyi meidan seuraan viime minuuteilla ja soi parit hedelmat.

Paivalla mentiin uimaan hotellin altaalle. Oli ihan sika kuuma paiva ja otettiin myos arskaa! Siel oli myos poreallas :) vietettiin siel jokunen tunti Carlyn kanssa! (Sam meni takas nukkuu) Se paiva meni todella hujauksessa ohi kaytiin syomassa ulkona sit oli illalla kokous tulevaa kisaa varten. Se kesti ihan alyttoman kauan, ja lahdettiin lopulta Carlyn kanssa veke. Mentii aikasin nukkuu.

Lauantai aamuna herattiin 5:30am! Kamppeet kasaa, pakattii auto ja kisa alkoi seittemalta. Meidan tiimin nimi oli Triggerfish. Eli siis mina, iska ja lapset ja eras Vince, joka oli isan hyva ystava. Me lahdettii tunti kisan alettua ajamaan autoa. Stuart oli jo kaukana pyoransa kanssa. Ajettiin siina sitten koko paiva, Vince ajoi (koska ei halunnut mun ajavan, kun en periaatteessa olisi edes saanut kun vuokra autoa ajaessa pitaa olla 21vee.) Oli tosi kuuma paiva. Maisemat oli ihan sika mahtavat. Vuoria, eramaata, aavikkoa,hiekkaa, kaktuksia,palmuja,pienia autio kylia... Pysahdyttiin muutaman tunnin valein huoltoasemalle vessaan ja vaha jalottelemaan. Ja Stuart joi vetta ja soi samalla. Illalla oli ihan sika pimeeta ja kylmaa. Oltiin keskella aavikkoa. Keskella ei mitaan. Kun yo koitti Vince oli jo niin vasynyt ettei halunnut ajaa. Meilla oli by the way koko matkan ajan yks 'ystava tiimi' josta osallistui kans yks mies kisaan ja muut ajoi autoa. Kun sitten yolla kahdentoista aikoihin pysahdyttiin ma olin ihan tajuttoman vasynyt. Stuart kysyi jos jaksaisin ajaa, mut sanoin ettei oo kyl turvallista mun ajaa. Yolla pimeassa ja nuokuin koko ajan. Meille lahti sitten kuskiksi joku random tyyppi jostain toisesta tiimista. Olin siina sitten koko yon ja aamun jonku tuntemattoman ihmisen kanssa meidan autossa. Tytot nukkui koko yon ja ma juttelin koko matkan taman Cliffin kanssa, Osoittautui todella mukavaksi ja juteltiin suomesta ja ja kaikesta :) Vince siirtyi siis sen meidan tunteman toisen tiimin kyytiin nukkumaan.

Aamulla pysahdyttiin yhdella huoltiksella. Oltiin siel ennen Stuarttia ja syotiin aamupala paikallisessa ravintolassa. Se oli kylla aika saluuna :D Stuart saapui sitten aikojen paasta ja ihan yhtakkia sille ja Vincelle tuli ihan mega riita !! Ne huusi ja riiteli ihan kyballa! Carly alkoi itkea kun pelkasi niin kovasti ja Sam oli ihan jarkyttynyt. Loppua ei nayttanyt tulevan niin ei siina sitten muu auttanut kun mina menin valiin ja sanoin etta nyt riittaa. Hyva etten turpaani saanut. Vince vaan alko uhkailee et haluuks naha kun ma oon oikeasti vihainen, siis huusi pain mun naamaa. Sanoin etta en, ja etta nyt on jatkettava matkaa. Niin me sitten jatkettiin, autossa oli hiillostava hiljaisuus, kukaan ei puhunut mitaan ja Carly itki. Pysahdyttiin joka kolmas maili oottamaan Stuarttia, etta kaikki oli hyvin. Taas oli TODELLA kuuma paiva, melkein sulettiin kaikki. Muutaman tunnin paasta pysahdyttiin taas ja sitten ihan tyhjasta Vince otti kamansa ja haippas. Sanoi et nyt riitti ja katos vaan! Ei siina sit mitaa, meitsi ajaa koko paivan ja on vastuussa kaikista. Kartan avulla sitten suunistin itseni ja lapset aina oikealle etapille. Rentua. Isa soitteli matkalta jollekki paikalliselle naiselle joka lupas tulla auttamaan meita illasta. Se sitten tuli (oli yli mukava) ja ajoi koko yon. (en olisi ees jaksanu) yhden tunnin olin nukkunu edellisena yona, samoin tana yona. Stuart saavutti maalin maanantai aamulla kolmen jalkeen. Kuolemanvasy. Yovyttiin hotellissa viimeinen yo. Ehdein nukkua perati viisi tuntia, oli ihanaa! Automatka kesti yhteensa 43 tuntia! ja kaks tuntia siita nukuin. Todella raskasta.

Viimeinen paiva hengattiin aamu hotskussa. Uitiin ja otettiin arskaa.. Lahdettii sit ajamaan takas L.A:han kolmelta iltapaivalla, sen toisen tiimin kanssa. Taa matka kesti kolme tuntii.. Nyt oli vaha paremmin aikaa lentokentalla kierrella kaupoissa.. Itse kaupungissa ei juurikaan ehditty shoppailla(isa ja lapset ei mitaan maailman parasta shoppailu seuraa) mut ostin kuitenkin kellon :) Meil oli yo lento, lahdettiin liikkeelle kymmenen jalkeen.. Takas Philadelphiassa oltiin meidan aikaa kuudelta aamulla. Juurikaan en saanut nukuttua. Lapset lahti kouluun seittemalta ja kehdeksalta. En tajua kuinka isa voi pakottaa ne kouluun. Siis ainakin itse olin kuolemanvasynyt!! Ma paasin sit nukkuu muutamaks tunniks kotona ja sit alkasin vaha siivoilla ja purkaa kaikkien laukkuja..

Illalla Tommy soitti ja kysyi haluanko lahtee kahville.. Se tuli hakee mua yhdeksan aikoihin.. Starbucksissa tavattiin uusia ihmisia jotka oli kans au paireja, oli tosi mukavia :) juteltii kaikesta ja sovittiin et nahdaan tanaan uudelleen! Myos Jeanette soitti ja kysyi mita kuuluu. Lahdetaan ehka sunnuntaina Washingtoniin :)
Tanaa oonkin pessy pyykkia toosi paljon, kavin salilla Tommyn kanssa ja lounaalla. Nyt lahden hakee Carlya pysakilta. Illalla mennaan kavereitten kaa laulaa karaokea :DD